Twitters affärsmodell: Integreras i sökmotorresultat hos Bing och Google

Det har varit mycket snack om Twitters framtida affärsmodell under året och om man tror på Wall Street Journal så pågår just nu intensiva förandligar mellan Twitter, Google och Microsoft rörande ett avtal där Twitter integreras i sökmotorerna.

Exakt hur det skall se ut är för tillfället inte klart, men branschanalytiker är rörande överens om att få in realtids uppdateringar från Twitter (och dess användare) är ytterst intressant för sökmotortillverkarna eftersom det ger en god blick över vad folk diskuterar på nätet. Det bygger egentligen på att saker som är intressant för miljoner twittrare borde vara intressanta för dem som söker, en variant av crowdsourcing.

Dom tre företagen är väldigt förtegna i frågan och skulle avtalet gå i lås betyder det att Twitter får sina första löpande intäkter.

Twitter i Svensk media:
Computer Sweden
IT 24
PC för Alla

3 svar på “Twitters affärsmodell: Integreras i sökmotorresultat hos Bing och Google”

Kommentera

E-postadressen publiceras inte. Obligatoriska fält är märkta *